succes met online omzet

Website en Webshops

Raad en daad om jouw online blijvende en groeiende omzet op gang te brengen​

Wat doe jij nog hetzelfde als 20 jaar geleden?​​

WEBSITES EN WEBSHOPS ​- succes met online omzet

Raad en daad om jouw online blijvende en groeiende omzet op gang te brengen​

Wat doe jij nog hetzelfde als 20 jaar geleden?​​

Toen ik zelf begon met ondernemen, liet ik mijn website maken door een bevriende websitebouwer en samen waren we een kei in het nadoen van wat anderen al hadden gemaakt. Net als alle andere ondernemingen met een website had ik een homepage, een pagina met diensten, pakketten en een prijslijst die echt ongelooflijk interessant waren. Wie zou het kunnen negeren? Op advies van velen had ik groot en gemakkelijk in beeld mijn adres en telefoonnummer en zelfs een plattegrond, waarop je tot op detail kon inzomen, waar ik gevestigd was. Goede productfoto’s en professionele gemaakte profielfoto van de baas zelf. Nogmaals, Wie zou dat nou kunnen weerstaan? Die website was echt prachtig, zoals dat bij een professioneel hoort.

Via Analytics kon ik volgen dat ik ook een behoorlijk aantal bezoekers had. Met een grote glimlach vertelde ik iedereen over mijn site. Echt, Facebook bestond nog niet, maar de duimen gingen omhoog, hoor. Ik heb er niet één klant of aanvraag aan overgehouden!

Ik had last van iets dat ik, maar even zal betitelen als ‘het loodgieterseffect’. Zoals spreekwoordelijk bij een loodgieter thuis de kranen lekken, had ik als communicatie-marketeer problemen met mijn eigen online marktbenadering. Ik kreeg het simpelweg niet voor elkaar. Ik bleef me steeds weer vol passie concentreren op de verkeerde zaken.

Wat ik dacht goed te doen, bleek helemaal niet zo slim en wat iedereen deed, was dus blijkbaar niet de maatstaf.

Neem nou het telefoonnummer. Je vind het irritant als je het zoekt en niet kunt vinden. Waarschijnlijk vind jij daarom dat een bezoeker dat echt direct moet kunnen vinden. Dat is heel begrijpelijk als je een website ziet als een elektronisch visitekaartje, waarmee je géén omzet wil realiseren. Wat nu als ik zeg dat het een van de meest succesvolle manieren is, om een bezoeker kwijt te raken? Hij is toch al op je website!

Als er iemand geïnteresseerd bij jou het bedrijf binnenkomt, stuur jij ‘m dan ook weg met enkel een telefoonnummer? Waarschijnlijk niet. Waarom zou je dat dan wel op jouw website doen? Probeer ook maar eens te bedenken wat je allemaal onbedoeld met een ‘HOME’-knop zegt. Heb je dat nodig, voor het geval je bezoeker de weg kwijt is op je website? Een vaak gehoord argument is, dat dat die al 20 jaar op dezelfde plaats op websites staat. Wat doe jij nou nog meer hetzelfde als 20 jaar geleden?

Veel websites scoren op ‘commerciële handigheid’ een hele vette onvoldoende. Bekijk het eens als een winkeltje, de deurbel gaat en er komen mensen binnen. Wat zou je dan als eerste doen? Ben je dan gefocust op omzet of begin je de bezoekers te bestoken met alles wat jij kwijt wil zonder interesse voor wat hij wil? Tja internet, waarom zo moeilijk? Toch niet, omdat het al 20 jaar zo gaat?

Goed, vanaf het moment dat ik doorkreeg dat het er erg veel een stuk effectiever kan, zag ik ook dat 95% van de ondernemers op dezelfde manier aan het stoeien is met hun online verkoop. Ik kan niet voor jou bepalen of jij aan het stoeien bent, maar wellicht heb ik je aan het denken gezet.

Is dat zo, realiseer je dan dat het vanaf nu anders kan en dat jij door kleine veranderingen een enorm voordeel kunt halen met online verkoop.

Wil jij ook een enorm voordeel halen?

Wel meer omzet maar niet meer risico!

Heb je al een webshop, online-omzet en een bezoekersstroom? Laten we dan samen aan de slag gaan om meer resultaat uit je webshop te halen. Natuurlijk wil je daarbij geen loze beloftes. Daarom wil ik met je afspreken dat er alleen wordt afgerekend op basis van geleverde prestatie. Geen loze beloftes dus.

Doe hier nog even wat inspiratie op