succes met online omzet

Website en Webshops

Raad en daad om jouw online blijvende en groeiende omzet op gang te brengen​

Informatie, wie zit daar nou op te wachten?​

WEBSITES EN WEBSHOPS ​- succes met online omzet

Raad en daad om jouw online blijvende en groeiende omzet op gang te brengen​

Informatie, wie zit daar nou op te wachten?​

Misschien is het lastig om te horen, maar de reden dat een bezoeker op je site komt is zelden jouw bedrijf of jouw product. Ga er gerust vanuit dat bezoekers niet staan te springen om informatie over het bedrijf en de producten of diensten.

Sorry, maar het is echt zo!

Steeds zie ik weer dat de drang naar het verstrekken van informatie het behalen van meer omzet enorm in de weg staat. Als ondernemers zijn we op een gekke manier geneigd om op onze website te vertellen over onszelf en over ons product. Maar daarmee blijft een bezoeker niet plakken. Je jaagt hem (of haar) eerder weg en hij (zij of het) wordt geen klant. Waarom? Die bezoeker komt zonder uitzondering op jouw website met een heel specifiek doel. Ik neem aan dat jij, als ondernemer, weet welk doel?

Het heeft mij persoonlijk best wel wat mislukkingen gekost om hier achter te komen, maar inmiddels help ik ondernemers om succes en omzet te pakken met hun online onderneming. Voordat het zover was, heb ik net als de meeste ondernemers dezelfde fouten gemaakt en meermalen besloten maar gewoon wat anders te gaan doen.

En toen gebeurde het volgende: Tijdens een gewone offline bijeenkomst op een vrijdagmiddag met een drankje en een hapje ging het gesprek over mijn werkzaamheden. Tja, probeer dat, als onderneem-mens, maar eens te laten. In dit geval werd mijn gesprekspartner erg enthousiast van mijn visie en aanpak. Bingo! Handel! Er werden wat beloftes, plannen en gegevens uitgewisseld. Ik herinner me nog een laatste opmerking van mij over mijn vernieuwde website. Hij moest daar ook maar eens naar kijken.

Ik zag de volgende dag via analytics dat hij mijn site zeker een half uur bezocht. Toen ik hem een dag later belde, klonk hij erg druk en was het duidelijk dat hij nog een aantal zaken op een rijtje moest krijgen. Hij zou er zeker snel op terug komen. Het vervolg laat zich raden. En toch was hij die ene middag duidelijk klaar geweest om te tekenen., Voor wat dan ook!

Veel later, toen ik hem weer eens spontaan tegen het lijf liep, vroeg ik hem waarom het oorspronkelijke enthousiasme, dat ik dacht te voelen, was verdwenen. Het bleek dat dat enthousiasme zeker wederzijds was, maar dat mijn website, waar ik echt enorm trots op was, de deur had dichtgegooid. Mijn aanpak in ons eerste gesprek leek voor hem de ideale aanpak, maar toen  hij op de site kwam dacht hij dat hij mij in het gesprek misschien verkeerd begrepen had Tja, dit lag dus niet aan dat vrijdagmiddag-biertje.

Ik was er volledig van overtuigd dat wat er in de site stond, exact hetzelfde verhaal was, dat ik hem had verteld. Waar ik me in vergiste, was dat ik in het eerste gesprek helemaal geen verhaal had verteld, maar de bezoeker aan me verbonden had en het gevoel gegeven dat hij als gevolg van mijn diensten enorm zou groeien of waarde zou toevoegen aan hetgeen hij op dat moment voor ogen had.

Ik had hem nog niet eens verteld over de unieke eigenschappen van mijn diensten, alle gunstige pakketten, prijzen en aanbiedingen die er mogelijk waren. Zeker niet zo duidelijk als op mijn website, waar alle diensten en pakket super uitgebreid beschreven stonden, net als mijn expertise, opleiding, klantenervaringen en de mogelijkheid om me ook buiten kantoortijd te spreken.

Te veel dus en geen rekening houdend met een potentiele klant. Anders gezegd: Waarom groene verf verkopen aan iemand die op zoek is naar afplaktape? Internet anno nu is iets anders dan het 15 jaar geleden was. Aanwezigheid met een website is niet voldoende. Sterker nog, als de site is verouderd, verkeerde of teveel informatie geeft kan het zelfs een gevaar zijn voor je omzet-doelstellingen.

Dit is een van de zaken die ik met je wil aanpassen om te zorgen dat jouw bezoekers zorgen dat je omzetten groeien en zelfs door het dak kunnen gaan.

Wil jij ook jouw omzet zichtbaar zien toenemen, geef hieronder dan je gegevens door. Laten we eens vrijblijvend praten over hoe we dit kunnen aanpakken. Het is de bedoeling dat het je gegarandeerd meer omzet oplevert. Gegarandeerd? Ja, als wij dit samen gaan doen wil ik bewijzen dat het kan. Dat is wel zo eerlijk.

Kies direct voor gegarandeerd meer online omzet

Wel meer omzet maar niet meer risico!

Heb je al een webshop, online-omzet en een bezoekersstroom? Laten we dan samen aan de slag gaan om meer resultaat uit je webshop te halen. Natuurlijk wil je daarbij geen loze beloftes. Daarom wil ik met je afspreken dat er alleen wordt afgerekend op basis van geleverde prestatie. Geen loze beloftes dus.

Doe hier nog even wat inspiratie op